Orange – Ervaringen, Klachten & reviews

Orange is een van de drie Belgische telecomaanbieders met een eigen netwerk die mobiele telefoniediensten aanbieden. Daarnaast biedt Orange ook internet en digitale televisie aan, hiervoor maken ze gebruik van het kabelnetwerk van Telenet.

Eén van de meest populaire en bekende producten van Orange is de Orange Love. Dit is een gecombineerd pakket van televisie, internet en mobiel. Met een scherpe prijsstelling en het credo “all-in-unlimited” biedt Orange een zéér concurrerend pakket aan.

Helpdesk Orange: 02 745 95 00

28 reacties op “Orange – Ervaringen, Klachten & reviews”

  1. Geen aanrader,

    Je gaat naar een orange center, op zaterdag 21 maart om je abonnement op te zeggen, ik krijg hier netjes een email van.
    Vandaag 24 maart krijg ik een oproep van oranges klantendienst.
    Ik bel netjes terug, hoor ik dat mijn abonnement nog actief staat.
    En als ik vraag of mijn abonnement is opgezegd, krijg ik als antwoord:
    Vandaag.
    Conclusie:
    Zeer onvriendelijke, onprofessionele medewerker van orange.
    Ik vraag mijzelf af of ze nog weten met wzt ze bezig??

    Dus orange, geen aanrader.

    Maar kleine kanttekening bij hun concullegas loopt het ook niet zoals het moet.
    Zeer triestige evolutie bij dit soort bedrijven.
    Winst boven alles en service en correcte prijzen een bijzaak.

    Waarom zou je als bedrijf je klant centraal stellen???

    Das toch not done.
    Hmmm

  2. Orange wat doe je je klanten aan
    Ik ben andere half maand klant van orange en ik heb spijt van me leven. Elke avond is er geen WiFi en als WiFi is dan krijg je 5 minuten WiFi en daarna gaat iemand weg en komt die over een uur weer terug

    Ik heb al gestopt met orange telefoon internet omdat het een ramp was na 2 weken gestopt. Maar nu ga ik gelijk weg bij orange en kom nooit meer in me leven terug en als je ze belt dan krijgen mensen die onervaren en weten je niet te helpen. Tenminste als je ze aan de telefoon krijgt, want ik zit nu al 3 dagen te bellen maar het lijkt netals of zij ergens in de woestijn zijn niet te bereiken gewoon.

  3. Deel 2: Ik krijg begin maart tot mijn grote verbazing een factuur van 45€ (Voor 10 dagen dus he) ?? Ik bel en zet me al schrap want ik weet ondertussen dat er geen rottere klantendienst bestaat. Mevrouw aan de lijn is kort en ongezellig van bij het begin. Ik leg mijn probleem uit, antwoordt ze met “telefoonnummer?” Geen alsjeblieft of niets. Ik krijg daar een uitleg waar ik geen bal van begrijp omdat het eigenlijk gewoon geen antwoord is op mijn vraag dus ik geef nu eerst een voorgeschiedenis van het probleem, onderbreekt ze me constant. Wanneer ik uiteindelijk zeg dat dat mijn vraag niet is en moest ze me nu eens laten uitspreken dat ze mijn vraag zou begrijpen, is ze in haar gat gebeten. Ze zegt heel beleefd: mijn excuses, spreek maar verder en na mijn eerste twee uitgesproken woorden zet ze me lekker in wacht om uiteindelijk mooi af te leggen 🙂 heb wel een krediet nota gehad maar hoop van mijn leven niet meer met orange te moeten dealen

  4. Wat is hier aan de hand met de teleoperators in België? Had problemen met proximus –> overgestapt naar telenet, met al hun beloftes was het in feite nog slechter dan proximus.
    Dan maar nummer 3 proberen he. Enkele maanden geleden (september) alles overgeschakeld, liep goed tot 2 weken geleden. Regelmatig WIFI weg tot op zeker oment totaal geen WIFI meer. Klantendienst gebeld, maar dan 2 uur in wacht, na testen bleek er iets mis te zijn met de Mesh toestellen, waarvan zij verkondigen de beste te zijn op de markt voor een extra kot van 99€.
    Konden dit niet van direct oplossen, zou binnen de 5 dagen opgelost worden, dit terwijl ik van thuis uit werk. Na meer dan 1 week uiteindelijk een mailtje ontvangen wat ik moest doen. Dus nog te tam om eens langs te komen of een belleke te geven.
    Dit was afgelopen vrijdag en nu zijn we maandag morgen en het is weer hetzelfde.
    Besluit, bye bye en de pot op, zal dan maar terug keren naar diegene waar ik in feite nog het minste probleem mee had.
    Allemaal loze beloftes, maar de factuur blijft wel hetzelfde 🙁

    1. Ik van tzelfde. Zeggen zelf dat k geen wifi heb omdat k d enige ben in de blok met orange en ze dus niet sterk genoeg zijn t.o.v. telenet en proxi. Heb d trio-pack+ vaste lijn vr 80,00
      Hun antw: we wilden je eigenlijk ni meer terugbellen omdat jij t ZELF moet oplossen door n versterker te plaatsen. Ik: en mn abonnement dan?? Zij: dat blijft gewoon doorlopen eh mevr. Ik: WATTE? 80,00/mnd? En kheb al SINDS 31-07-’20 geen internet en tv is half-half (door geen wifi). Btw: mn vast internet is 44,00/mnd en kzou dus unlimited op t net kunnen. Al 6 mnd GEEN internet. Nougatbollen dus…

  5. Op 22/10/2020 installateur over de vloer gekregen om de overstap van proximus, naar orange in orde te brengen, het internet werkte 1 uur, daarna, internet uit, tv uit en vaste telefoonlijn uit, 22 keer gebeld naar orange, nooit was iemand bereikbaar, als dit de service is die we gaan krijgen in de toekomst, dan gaan we snel naar een andere operator, dank u orange voor uw hulp!!!

    1. Ik v tzelfde. Lees mn ervaring hierboven. Volgens hen ben k DE uitzondering. Ni dus.
      ALLEMAAL WEGBLIJVEN V ORANGE!! PLEASE!!

  6. Heel de dag gewacht op de technieker van Orange die de aansluiting voor het internet zou komen uitvoeren tussen 08.00 en 12.00… tevergeefs…. uiteindelijk dan maar de klantendienst gebeld die me doodleuk vertelde dat de afspraak waarschijnlijk niet werd doorgegeven aan de technieker en dat ik maar een nieuwe afspraak moest maken… Laat maar! Als het zo al begint… hoe gaat het dan verder…

  7. Dacht ga bij orange lekker goed koop ja zelfs voor goed koop is het nog te duur ik zit al kei dikkels te bellen dat mij digitaal tv steeds vast loopt en 1 maal alles je ze te pakken hebt deden ze wel drekt ne nieuwe kabel op stuuren ik installeer die nieuwe kabel en is nog 2 keer zo erg geworden en nu krijg je ze niet meer te pakken wat is dat voor shit

  8. Nooit overstappen naar Orange meeste problemen vindt je bij hun. Lijkt goedkoper te zijn maar alleen problemen bij hun. Waren 2maanden klant bij hun direct terug overgestapt naar Telenet. Telenet is duurder maar veel beter ze lossen tenminste onze problemen direct op.

  9. Op donderdag 15/10 hebt U bij mij internet geïnstalleerd. Op zaterdag avond 17/10, na een dagje aan zee, werkte het internet veel trager. Er waren regelmatig stilstaande beelden bij het streamen van VTM GO. Op zondag 18/10 heb ik uw diensten gebeld. Als ik mij niet vergis is het lognummer: 51303824.
    Uw medewerker heeft geprobeerd:
    – Mijn modem te bereiken
    – Mijn modem te herstarten. Zonder succes
    – Opnieuw mijn modem te bereiken. Zonder succes
    – Heeft mij gevraagd de speedtest uit te voeren. Helaas werkte niets meer waardoor dit onmogelijk was
    Uw medewerker heeft geconcludeerd dat er een technicus moest langskomen. Maar technici werken niet op zondag. Op mijn vraag wanneer de technicus langs zou komen, was het antwoord: “Dat weet ik niet …. Waarschijnlijk ergens volgende week.” Of zo iets.

    Aangezien dit voor mij niet acceptabel was, heb ik gevraagd zijn manager door te geven. Die was niet aanwezig. Ik heb gevraagd het privé nummer van de manager te geven maar dat werd geweigerd. Ik heb herhaald dat dit voor mij niet acceptabel was.

    Op maandag 19/10 heb ik opnieuw internet geprobeerd. Het werkte vaak traag, soms ging het even goed daarna ging er weer niets meer. Om 9u22, heb ik uw diensten opnieuw gebeld. Het was druk. Ik stond in de wachtrij. Na een tijdje kreeg ik de keus een boodschap achter te laten en iemand zou mij terugbellen. Ik ben hierop ingegaan en heb gevraagd mij terug te bellen op mijn GSM. Op dinsdag 20/10 om 18u00 had ik nog steeds niets van uw diensten gehoord.
    Vandaar dat ik bij deze wens mijn internet op te zeggen. Ik realiseer me dat ik mijn contract duur van 6 maanden niet uit doe. Maar ik beroep mij op:
    1. Internet Noord
    Vaste diensten
    Nieuwe Love-klanten betalen eenmalig 49€ opstartkosten.
    Indien na de contractsluiting blijkt dat de installatie of activering van de vaste diensten (Internet, tv en /of Fixed Phone) om technische redenen redelijkerwijze niet kan worden gerealiseerd, wordt het deel van het contract dat betrekking heeft op alle vaste diensten onmiddellijk en met terugwerkende kracht ontbonden, zonder dat dat aanleiding geeft tot een vergoeding in hoofde van een van de partijen.

    2. Uw beloofde standaard snelheden werden niet gerealiseerd.
    Standaard snelheden Orange netwerk:
    Internet Snelheid Download Upload
    Maximale snelheid 100 Mbps 10 Mbps
    Normaal beschikbare snelheid 90 Mbps 9 Mbps
    Minimale snelheid 75 Mbps 7.5 Mbps
    Geadverteerde snelheid 100 Mbps 5 Mbps

    3. U hebt niet duidelijk kunnen aangeven wanneer uw diensten wel zouden werken.

    4. Er is geen enkele communicatie vanuit Orange. Dit is niet aanvaardbaar!
    Vandaar dat ik bij deze wens op te zeggen, waarbij ik er vanuit ga:
    – Dat ik geen opzeg vergoeding hoef te betalen. Of de contract duur dien te respecteren of betalen.
    – Dat ik geen installatie kost van 49€ of enige andere kost hoef te betalen.
    Ik ben sinds lang klant bij U voor mijn gsm abonnement. Ik ben daar tevreden over en wens voor dit gedeelte bij U klant te blijven.
    Gelieve de opzeg van internet te bevestigen voor ontvangst.
    Gelieve daarnaast te bevestigen dat er geen kosten zullen aangerekend worden.
    Met vriendelijke groeten,

  10. niet overstappen naar Orange.
    Drie jaar geleden overgestapt wegen goedkoper maar vanaf dan alle dagen problemen met internet en als je belt zijn ze niet bereikbaar!!!!! Slechtste operator ooit

  11. Wegblijven bij orange heb zelf de overstap gemaakt maar na een zoveelstexslechte ervaring met de klantendienst van orange word alles terug omgezet naat telenet ik vermoed dat orange zijn medewerkers selecteerd op arrogant gedrag op enkele na je word voortdurend een 20 tal minuten in de wacht gezet waarna de verbinding word verbroken uitleg gevraagd de laatste keer ja dat kan gebeuren als het druk is

  12. Ik dacht over te stappen naar Orange omdat ze goedkoper waren, tijdens het telefoongesprek werd me verteld dat ze binnen 48u contact met me contact gingen opnemen om de installatie te regelen. Niemand meer gehoord, 3 dagen later bel ik weer om te informeren, kreeg ik weer dat antwoord en daarna niemand meer gehoord.
    Dus ik denk dat het dan niet doorgaat, 3 weken later wordt toch mijn nummer gedeactiveerd. Intussen al 2 weken geleden, al 100x naar de klantendienst gebeld en elke keer krijg ik het antwoord dat ze binnen 48u contact gaan opnemen… nooit iemand gehoord.
    Vandaag kom ik te weten dat mijn nummer bij iemand anders is geactiveerd die natuurlijk al mijn telefoontjes en sms’en ontvangt.

    Dit is incompetentie maal 1000!!!

    Ik heb vriendelijk gebeld, al brullend gebeld, al huilend gebeld, niemand helpt!
    Heeft iemand een oplossing?

  13. Ik ben nieuw sinds 7 oktober 2020

    Ik zoek nog steeds een hulplijn om een probleem op te lossen wat betreft het versturen van mail berichten
    tot op heden vind ik geen hulp wel steeds over facturen aankopen en verder
    Ik hoop via deze weg een antwoord te krijgen zodanig dat ik een medewerker aan de lijn kan krijgen
    hopende op een antwoord dank ik

  14. Mijn man besloot een nieuw gsm voor mij te kopen bij orange ( bij wie wij al 4 jaar klant zijn) . Eerst bij Orange in carrefour drogenbos zijn vraag neergelegd. Abonnement staat op mijn naam en mijn man wou me verassen dus ik mocht het niet weten en vroeg of dit mogelijk was- geen probleem zei de man gezien u betaald is dit zeker mogelijk.

    Mijn man wou nog even nadenken over het model en is dan bij orange in wijnegem ( naast ons huis) langs geweest om de gsm op te halen!! En daar een ontzettend onbeleefd man die aangaf dat hij het niet ging meegeven want dat mocht niet. Waarop mijn man naar drogenbos is gereden en daar de gsm wel mee kreeg.

    Achteraf langs geweest om verhaal te halen en kristof orange wijnegem was super onbeleefd en onvriendelijk! Wou ons niet te woord staan. Die onbeleefd houding naar vaste klanten van maar liefst 4 trouwe jaren orange klant heeft ons doen besluiten hier te vertrekken! De familie en vrienden die we jullie hebben aangeraden zullen hetzelfde doen !

    Klantenservice – 0.0

  15. Gister naar de Orange in Halle om mijn herlaad simkaart dat op mijn naam staat terug in mijn bezit te hebben omdat mijn ex partner er mee vandoor is. Allemaal geen probleem ze waren heel vriendelijk en kon na een halfuur mijn nr terug gebruiken. Rond 17u was er plots een probleem met de server terwijl ik men kaart al had gebruikt. Blijkbaar is mijn expartner naar de Orange is Geraardsbergen geweest en daar hebben ze zijn kaart laten activeren, terwijl die simkaart op mijn naam staat. Hoe is hem dit gelukt zonder identiteitskaart? De simkaart staat op mijn naam dus hij kan niet zomaar vragen om die kaart terug te activeren. Je moet altijd u simkaart registreren als hij nu iets verkeerd mee doet staat het wel allemaal op mijn naam.

  16. Geachte,
    Vanaf bij de inshrijving keizerlei ,wij hadden love trio gevraagd ,ze verzekerde dat alles inorde ,Ik lees s’avonds het kontrakt ,is love duo,Ik ga volgende dag terug om inorde te maken,ze verzekerde alles inorde???dus 14 dagen later aansluiting ,aleen internet ,14 dagen later tv?? dan regelmatig storing op tv en uitvallen tv.ook internet valt regelmatig weg ,nu ik andere proviader heb waar trouwens het kontrakt vele duidelijker is ,gaat men mij ook ook nog kostenaanreken ,ik heb optijd via website orange opgezegt

  17. ik word al weken gespamt dat ik de digibox/modem dien terug te sturen doch is deze reeds sinds 22 september bij orange toegekomen, ik heb gebeld,gemaild,via twitter en facebook de bpost bon en de track en trace doorgestuurd. Doch veranderd er niks de herinneringen blijven komen.
    Net zoals ik jullie reeds op 28 Juli verlaten heb waarop jullie zeggen wij weten van niks maar mijn gsm is wel afgesloten op 28 juli.
    Blijf ver weg van orange goede raad beste mensen

  18. Vandaag probleem gehad met mobiel internet klanten dienst gebeld bij een vriendin want mijn smartphone deed niets dan een half uur wachten en dan van kastje naar de muur gestuurd naar Ronse naar de oranje winkel gereden geen hulp schandalig behandeld dan naar Oudenaarde oranje winkel gereden eindelijk sympathiek bekwaame jongen en direct aan het werk na 5uur zonder telefoon terwijl we zelfstandige zijn op 20 minuten probleem opgelost .in Ronse is het al de tweede keer dat ik zo slechte ervaring heb met díe vrouw ze kan er niks van of ze werkt niet graag buiten staan roken dat kan ze wel triestig

  19. Ja wij enkele maanden geleden! Super ervaring.betalen Veeeel minder dan bij Telenet voor exact het zelfde internet, tv en telefonie.. minder storingen en een veel betere klantenservice

  20. Wij zijn terug over geschakeld van Orange naar Telenet. Service 0,0…. Om maar een voorbeeld te nemen, mijn gsm nummer stond nog bij men pa zijn contract en we hadden gevraagd dit over te plaatsen naar ons eigen contract omdat ik ben gaan samenwonen met men vriendin. Vele telefoontjes, mails en aangetekende schrijvens later (lees 2JAAR!!!) Beweren zij dat ik dit zelf nog altijd niet in orde heb gebracht, terwijl er wel degelijk mails van hun gestuurd zijn met de melding dat ze dit in orde hebben gemaakt..

  21. hier ooit even over geschakeld naar Orange omdat het veel goedkoper was maar nog nooit zoveel zever en problemen gehad en nadien nog een fixe after rekening dus gelijk met heel den boel terug terug naar Telenet.

  22. Overgegaan van telenet naar orange enkele jaren geleden . Over alles zeer tevreden . Bij problemen bellen wordt heel goed geholpen en snel. Ooit zaterdag morgen problemen met digibox paar uur later technieker aan de deur probleem opgelost.

  23. Vraagje: wij zijn nu bij Telenet en denken eraan om over te stappen naar Orange. Zou ons iets meer dan €23 per maand besparen (verschil voor de prijsverhoging van Telenet). Zijn hier mensen die deze overstap al gemaakt hebben? En zoja, wat is jullie ervaring? Doen of niet?

    1. Hallo,

      Mijn ervaring met overstap van Telenet naar Orange. Blijf aub, aub, aub, bij Telenet .
      Telenet is inderdaad iets duurder dan de Flinstones, maar het werkt tenminste. En bij problemen meestal een correcte oplossing.
      Wat ze wel hebben bij de Flinstones, een onvoorstelbare creatieve geest om smoesjes te bedenken; Je houd het niet voor mogelijk!
      Maar uiteindelijk maken jullie de beslissing oma al dan niet over te stappen.

    2. Wij zijn ook aantal jaren geleden overgeschakeld van Telenet naar Orange en tevreden. We besparen een €25 per maand voor dezelfde formules. Storingen op de kabel hebben we wel nog steeds af en toe zoals voorheen ook bij Telenet, maar blijkbaar is het nog steeds kabeltv via telenet bij Orange waar ze mee samenwerken, dus dit is het enige wat zelfde blijft bij Orange, maar we sparen wel €25 uit per maand, op een jaar is dat toch €300 en het zeker waard voor ons!


Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *